Skeppet

-SEGLA MED SKEPPARSLÖVS IF

Skepparslöv - Degeberga +intervju med "Der Bomber"

Kategori: Allmänt

På tisdag klockan 19.00 tar vi emot Degeberga på sorkavallen då serien vänder inför hösten. Med två matcher kvar innan uppehållet så har Skeppet vind i segel och har plockat många välförtjänta poäng under våren. Degeberga var segstartade i årets serie men har ändå samlat en del poäng efter hand. Vi har all repsekt mot Degeberga som klarat sig i sexan under fler års tid, så inget är avgjort på förhand matchen känns vidöppen! Skeppet är dock i en riktigt fin trend och inför matchen har jag fått en intervju med vår glödheta Alex Nilsson mer känt under synonymet "Bombaren" med flera likheter (inte bara utseendemässigt) med den klassiska liraren Gerd "Der Bomber" Müller, en glödhet avslutare på sin tid, liksom Skeppets Bombare, var han fruktad inom straffområdet. Alex bär även stolt upp tröja nr 13 precis som hans namne gjorde i det Tyska landslaget. Alex som bara utvecklas som fotbollsspelare är en av våra absolut viktigaste spelare och en viktig kugge i laget med sin vinnarskalle och träningsflit.
 
 
Alex trivs som fisken i vattnet som Skeppare.
 
Såhär säger Bombaren inför matchen mot Degeberga:
 
Hur känns läget i laget?

Det känns fruktansvärt bra, vi kommer till match imorgon med 6 raka matcher i ryggen utan förlust och med 3 raka vinster. Vi Har en grymt stark lagsammanhållning samt en stark trupp kryddat med lite comebacker som gör det hela extra spännande!


Hur har det känts på träningarna och vad tror du kan vara avgörande för Skeppet?

Träningarna har tyvärr fått utebli nu på slutet då det varit många matcher mitt i veckan. Men tror vilan bara har gjort oss gott inför matchen mot Degeberga... Ser mig själv som möjlig avgörare av matchen, men inte utan mina lagkamrater. Vi gör det tillsammans! Alla i truppen ser riktigt heta ut... för att nämna några ser jag fram emot att få se Brunna in action igen. Senaste träningen vi hade visade han en grym form och känsla med boll.. Grymt kul att Daniel hittat fotbollskorna igen. En kille med grym mustasch och spelförståelse. En slitvarg på mittfältet. Rille är också en spelare som jag saknat. Spelar ingen roll var han spelar han levererar ändå. Inte konstig då jag lärde upp denna kille på gatan när vi var små ;) sist men nästan minst så har Nesa hittat mål formen vilket är grymt viktigt.

Jag tror att efter en jämn första halvlek och ställningen 1-1 tar vi över totalt och vinner matchen med 4-1.. för min del lovar jag 2 baljor:)

 
Hur laddar du för match?

Laddningen börjar redan så fort jag stiger ur sängen . Min kära coach Schulle är en expert på hur man gör så lite som möjligt på vårt jobb . Så det ska myglas på Schulle vis för att spara på krafterna. . På varje toa rast blir det yatzy och candy crush.. blir att fylla på med mycket vätska på de riktiga rasterna, När jobbedagen är slut ska jag hem och lyssna på lite amy diamond sen är jag redo för samling och match:)

 
Hur känns det för egen del?

För egen del kan det inte bli bättre. Känner mig het när jag får lägena och vid närkamperna är det jag som går vinnande ur. . Har tyvärr inte blivit så mkt boll som jag hoppats på för min del men när jag väl får den smäller (läs: BOMBAS) det!

Vi i redaktionen tackar Bombaren för detta och hoppas han har rätt i sitt tips inför matchen!

Mot nya mål,

il Capitano

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: