Skeppet

-SEGLA MED SKEPPARSLÖVS IF

Intervju inför Venestadmatchen

Kategori: Allmänt

Då var det dags att repa nytt mod efter en härlig kämpaseger mot Kiaby i fredags. Redan på tisdag möter vi Venestad hemma på Sorkavallen. Äntligen känns det som allt missflyt (trots 2 vinster) innan Kiabymatchen har vänt, det var vår tur att ha millimeterna på vår sida. Vi ska göra allt vi kan för att ta 3 nya friska pinnar på tisdag.

Inför matchen fick jag en pratstund med vår skoningslösa bollvinnare Emil K Blomgren. Emil som har växt fram till en av våra viktigaste brickor i, framförallt, det destruktiva defensiva spelet. En spelare som kanske inte syns mest på planen men med all säkerhet den som lägger flest meter under fötterna per match, och fullkomligt outtröttlig! Jag imponeras av Emil som spelade mittback med undertecknad ifjol och har sedan dess spelat ytterback och nu alltså defensiv innermittfältare och gjort alla tre positioner lika bra!   

Hur är känslan i laget i veckan och för dig personligen?

Känslan inom laget känns bra, vi kommer närmre varandra ju längre in på säsongen vi kommer. Vi avslutade med bra stämning förra året och den har bara växt detta året. Själv känner jag mig pigg och alert, va rätt slutkörd efter matchen mot Kiaby men har repat mig fint för att kunna prestera mot Venestad.

Hur laddar du för match?

Jag laddar inte speciellt, det är bara in och köra sitt vanliga race, de som får anpassa sig efter oss och inte vise versa.

Vad vet du om Venestad och hur är ditt troliga matchsenario?

Har mött dem endast en gång, då blev det vinst efter att Alex levererat mål som vanligt. Tror vi drar det längsta strået och vinner med 4-2, eventuellt 4-1 om vi får fortsätter med vårt försvarsspel som fungerat bra. Kommer bli ännu en kämparmatch för oss tror jag, men vem vet, vi kanske spelar ut dem snytggt med vårt passningsspel som vi kan om vi vill.

Vad tror du då om slutresultatet?

4-2 eller 4-1

Här har vi Emil i ett tidigare intevjusamanhang med KB.
 
Vid pennan,
il Capitano.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: