Skeppet

-SEGLA MED SKEPPARSLÖVS IF

Intervju inför Kiaby-Skeppet

Kategori:

Inför morgondagens match mot ännu ett topplag, Kiaby, ger vi en intervju med en av våra stora utropstecken iår, Mathias Johansson. "Matte" som tagit plats som förstemålvakt iår på riktigt har visat att han utan tvekan räcker till i division 6.

Läget i laget?

Efter den stora besvikelsen över utebliven poäng (vilket vi borde ha fått) mot Önnestad så är det en oerhört taggad trupp inför Fredagen. Detta trots någon avstängning och skada, samtidigt som dett tillkommit intressanta spelare inför fortsättningen på säsongen. Personligen är man oerhört revanschsugen och vill verkligen göra en bra match och plocka poäng mot de tippade topplagen, vilka kiaby tillhör. Inför Fredagens match är det fullt fokus från samtliga som gäller och det lär behövas mot ett för säsongen stabilt Kiaby.

Hur laddar du inför matchen?

Själv laddar jag mestadels mentalt. Det kan bli mkt för mig att göra i kassen, men jag hoppas att vi ska minimera det hela genom ett strukturerat och stabilt försvarsspel, samtidigt som jag behöver steppa upp och göra en riktigt bra match och avstyra det som behövs.

Vad vet du om Kiaby?

Jag har mött Kiaby ett antal gånger genom åren. Det är ett lag som alltid jobbar hårt genom kollektivet och har i mina ögon aldrig varit ett direkt spelande lag utan mer ”gnetande o gnatande o långbollar på snabba/stora/starka spelare”. Dock har jag hört att detta förändrats de senaste åren…..

Matchscenario?

Jag tror på en fysiskt tuff match där det kommer smälla rejält i närkamperna. Jag hoppas på att vi kan spela stabilt bakåt och samtidigt få fina snabba omställningar som kan straffa Kiaby. Jag tror på delad poäng 2-2.


Vi hoppas på nya poäng för Skeppet men som Matte säger, det blir tufft men vi har hittills överraskar samtliga motståndare och jag vet att vi kommer göra samma sak imorgon (fredag)!

Framåt SKEPPET!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: