Skeppet

-SEGLA MED SKEPPARSLÖVS IF

Önneköp – SKEPPARSLÖV

Kategori: Matcher

   VS  


Efter slingrande vägar kom vi slutligen fram till Önneköp, inkvarterade oss i deras uppfräschade (vilket flertalet spelare poängterade) omklädningsrum och stämningen var på topp. Saken var den att vi var på plats ungefär 1 h och 20 min innan matchstart och uppskattningsvis 30 min innan hemmalaget anlände…


Laguppställning:

                                          Mark

Henke                Stiffi(70’)          Mange              Mitta

                          Stefan                Rille

Anders (80’)                    Salmi(65’)                   Nesa

                                        Jocke

Avbytare:
Martin (65’)
Lundin/Malmberg(70’)
Johannes(80’)
Lill

Lagledning:
Martin
Jimmy
Sipola
Kim

Publik:
Exakt 70 personer (?)


 - Anders och Salmi

 -
Egentligen Salmi


Kim startade uppvärmningen med att kämpa sig fram genom det tunga gräset till avbytarbåset, för att sedan kommentera och nedvärdera Salmis fysiska status, men detta tog Salmi iskallt med en klackspark (?). Salmi fortsatte dagen med att be Sipola (lagledare för dagen) ta hand om hans ena understrumpa, således genomförde Salmi matchen med endast (?) 3 strumpor…


Nu till matchen…

Vi fick tidigt känna på att Önneköp var ett lag för toppen i serien, då de hade ett jämt och stabilt lag som rullade boll mycket bra. Under första halvlek håller vi ihop laget och gör så gott vi kan mot motståndet, men den slutar ändå 2-0 till hemmalagets favör.

I början av andra halvleken ökades ledningen på till 3-0 och matchen kändes avgjord. Önneköp fortsatte att producera och det blev 4-0, 5-0 och slutligen också 6-0.

Matchen i sig är inte så mycket att snacka om, vi mötte ett mycket bra lag, som med all sannolikhet kommer vara med och kriga om seriesegern. Det är tyvärr nog inte i denna match vi ska ta poäng, utan det kommer lättare och sämre motstånd framöver. Önskvärt från bänken hade dock ändå varit att vi skulle försökt hålla nere siffrorna något…

Matchens snyggaste: Marks
räddning på ett skott från ungefär 1-2 meter från mållinjen.

Matchens fulaste: Salmis
brutale spark som endast renderade i ett gult kort.


Matchens skepp:

- Nesa

 - Mange

 Stefan


Dagens citat:

Salmi:
”Tumtå, pektå, långtå, ringtå och lilltå”
(Samtalsämnet för dagen om fula, sneda, och långa tår)

Bollkalle till Jimmy: ”Fan, va snygga skor du har… Jag hoppas du får spela!!”

Anonym: ”3 par handskar… och såpa i alla”

Mange: ”Löper, löper, löper”
(Mange löper, och som alla vet säger han det alltid (?) 3 gånger).


För övrigt kan ni notera att det diskuterats kring Marks smeknamn, gällande om Mongo-Mark hädanefter skall kallas för Muffins-Mark istället, då han verkligen älskar sina hemmabakade muffins och jämt & ständigt ser man honom med en mjuk muffins i handen. Framtiden får utvisa hur det blir med namnet…


Det var allt för denna gången...

/LILL

Kommentarer

  • Cara säger:

    Bilder från matchen igår hittar ni på min blogg!:):)

    2010-04-29 | 21:04:28
    Bloggadress: http://mywalkincloset.webblogg.se/
  • Mark säger:

    For the record: Hade bara med mig två par handskar, inte tre. Dessutom släppte jag inget mål på grund av att jag tappade bollen den här matchen. Men ska säkert lyckas med någon kass insats i stil med sista matchen förra säsongen även det här året;-)

    2010-04-30 | 11:09:03
  • Salmi säger:

    Väldigt angenäm uppvaktning vi fick av dig Cara. Hörde dock inga hejarramsor :S

    Det var jag som stod för den otroligt otrevliga sparken och jag ber supporterskaran och föreningen om ursäkt. Var inte vackert av mig.

    Förlåt.

    /Salmi

    2010-04-30 | 19:07:27
  • Mange säger:

    Jag tyckte att det var en mycket trevlig spark du fick till Salmi och blev faktiskt lite glad över att det inte enbart är mot mig du kan visa sådan agresivitet mot:)

    2010-04-30 | 20:19:27
  • Cara säger:

    Salmi:! Nästa gång ska jag sjunga en hejarramsa:) Jag funderade några sekunder på att slänga av mig kläderna för att distrahera önneköp men insåg att det också kunde få motsatt effekt;) Haha! Sparken kunde ju varit riktigt fin om den inte träffat min arbetskamrat;) Hoppas på ett jämnare resultat i nästa match!///

    2010-04-30 | 22:28:13
    Bloggadress: http://mywalkincloset.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: