Skeppet

-SEGLA MED SKEPPARSLÖVS IF

Dagens historia

Kategori: Allmänt

Tänkte liva upp stämningen lite inför dagens match, så nedan kommer en historia som inträffade på en bar för ett par helger sen...


En ensam man, vid namn Salmi kom in på puben, gick fram till bardisken och lade upp en väska på den. Då han öppnade väskan tittade en liten gubbe (Ville) ut. Gubben Ville  hade med sig en flygel som han baxade ut på bardisken och som han satte sig och spelade på.

Bartendern tittade storögd på den lilla gubben (Ville) och frågade förundrat vad detta var för något.

"Jo, jag träffade en ande häromdagen och fick min första önskan av två uppfylld" sa Salmi och pekade på lille Ville vid flygeln. 

"Du, jag bjuder dig på allt du vill ha om jag kan få den andra önskningen av dig!" sa bartendern ivrigt.

Salmi gick med på erbjudandet och bartendern tänkte några sekunder innan han slöt ögonen och sa högtidligt:
"Jag önskar mig hundra tusen kronor!" 

I samma ögonblick började det regna hundra tusen grodor från taket och Salmi sa trött: "Oj. Jag glömde visst att säga att anden hör dåligt."

"Visste du om det?" sa bartendern argt.

"Ja, du tror väl inte att jag önskade mig en 30 cm lång pianist?"


Får hoppas att detta gav några ett litet leende på läpparna och att det ikväll blir en härlig match och 3 härliga pinnar till SIF!

 

Kommentarer

  • Salmi säger:

    Haha. Väldigt trevlig historia Lill. Skönt att en liten del av historian var sanning iaf. Dvs Villes längd. Vinst ikväll!

    2010-05-25 | 15:50:46
  • Viktor säger:

    Och även längden på din oönskade "pianist"...

    2010-05-25 | 21:37:16

Kommentera inlägget här: